Priser och Betalning
Priser i butiken visas inklusive moms, om du inte väljer något annat. Vid utcheckning redovisas all information i detalj, inklusive moms, med skatten specificerad separat.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. valutaförändringar, ökade inköps- eller tillverkningskostnader eller höjd moms). Vi förbehåller oss också rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt.
Betalningsvillkor anges vid utcheckning och kan variera beroende på vilken betalningsmetod som väljs. Fraktvillkor följer det fraktalternativ som valts vid utcheckning.
Ångerrätt
Du har rätt att ångra din beställning enligt distansavtalslagen vid köp från denna webbshop.
Garanti
Alla produkter du köper kommer med full garanti i enlighet med gällande lagstiftning.
Leveranser
Leveransmetoder, villkor och tider kan variera. Exempelvis kan en specialbeställd vara ta längre tid att leverera än en vara som finns i lager vid tidpunkten för din beställning. Standardleveranstiden för våra produkter är 1-2 dagar.
Om leveransen av en vara skulle bli försenad bortom den avtalade tiden eller vad som rimligen kan anses vara normal leveranstid, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Detta ger oss möjlighet att snabbt och enkelt undersöka orsaken till förseningen.
Vi använder PostNord för leveranser till dig. Förseningar kan uppstå inom deras leveransscheman. Vi ansvarar inte för leveranstiden när paketet har överlämnats till fraktbolaget, men vi hjälper gärna till att undersöka orsaken till en eventuell försening.
Ej hämtade Paket
Vi ansvarar inte för paket som inte hämtas ut. Vi ansvarar heller inte för outlösta paket som returneras till oss. Paket som returneras till oss skickas på din risk och du ansvarar även för fraktkostnaden. Det är därför viktigt att du hämtar ut ditt paket, även om du har ångrat ditt köp.
Om du som kund missar att hämta ut paketet men ändå vill ha varan, ansvarar du för returfrakten samt fraktkostnaden för andra utskicket.
Tvister
Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de produkter och tjänster vi erbjuder. Det är därför vår policy att i första hand lösa eventuella oenigheter genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter. Om vi trots våra ansträngningar inte kan nå en överenskommelse rekommenderar vi att du kontaktar Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för en oberoende granskning. Vi följer ARN:s rekommendationer.